Sekcją Finansową UB na Dolnym Sląsku kierował w latach 1949-54 we Wrocławiu Stanisław Ligoń, prawdziwe nazwisko Lemberger
Kategorie: Wszystkie | ALBUM | POST | Radio Katowice | SOWA
RSS
piątek, 25 stycznia 2008
Bronisław Komorowski kupił za państwowe pieniądze 10 samolotów CASA bez przetargu!

  

Fr 25. Jan 2008 5:23  . została opublikowana i rozesłana do 14. 000 odbiorców na całym świecie notatka o tym, że Bronisław Komorowski  jako szef MON, zawarł w 2001 roku umowę o zakupie samolotów CASA.

PAP, PKo /14:33  - w odpowiedzi na to Bronisław Komorowski wyjaśnił,  dlaczego przy zakupie samolotów transportowych CASA nie zastosowano procedury przetargowej. 

- To był zakup z wolnej ręki. (...)

  Stan David Ligoń, SOWA:  

    
   - Można ogłaszać żałobę dla Narodu Polskiego po zamordowaniu generała policji czy po wypadku z udziałem generała Wojska Polskiego,  lecz nie można powołać Komisji w Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej do zbadania nieprawidłowości przy zakupie dokonanym z wolnej ręki przez przez byłego ministra Obrony Narodowej Bronisława Komorowskiego .  Bronisław Komorowski winien złożyć mandat posła!
 
  
2008-01-15 Żandarmeria Wojskowa zainteresowała się sprawą serwisowania wojskowych samolotów transportowych CASA
 
----- Original Message -----
From: marlog
Sent: Thursday, January 24, 2008 8:49 PM
Subject: Samoloty lataja glównie do serwisu

Samoloty latają głównie do serwisu

http://www.wprost.pl/ar/121527/Samoloty-lataja-glownie-do-serwisu/
 
2008-01-15 07:43
Jak nieoficjalnie dowiedziała się "Rzeczpospolita", Żandarmeria Wojskowa zainteresowała się sprawą serwisowania wojskowych samolotów transportowych CASA.

Chodzi o ewentualną korupcję, do której mogło dojść podczas podpisywania umowy zakupu maszyn od hiszpańskiego koncernu EADS.

Umowę w połowie 2001 roku podpisał ówczesny minister obrony narodowej Bronisław Komorowski. W zamian za zamówienie hiszpańskie spółki EADS CASA i Avia System Group kupiły większościowy pakiet PZL Warszawa-Okęcie. Miało tam powstać m.in. centrum serwisowe dla samolotów. Ale nie powstało.

Przez to, że nie ma w Polsce parku części zamiennych i centrum serwisowego, samoloty przechodzą wszystkie przeglądy i naprawy w Hiszpanii. Trwa to znacznie dłużej niż gdyby odbywały się w kraju.

"To wszystko mogło być wykonywane w Polsce" - uważa ekspert wojskowy i redaktor miesięcznika "Raport WTO" Grzegorz Hołdanowicz. "Wystarczyło postawić odpowiednie warunki w umowie zakupu samolotów" - dodaje.

Polska armia ma dziesięć samolotów CASA C295M. Tylko sześć z nich jest w tej chwili sprawnych. Reszta przechodzi gruntowne remonty i naprawy. A to jedyne samoloty, które zapewniają most powietrzny między Polską a naszymi kontyngentami wojskowymi w Iraku i Afganistanie. Maszyny latają praktycznie bez przerwy. W 2007 r. już w czerwcu wykorzystały przysługujące im limity lotów wojskowych.

Jak czytamy w "Rzeczpospolitej", tak intensywna eksploatacja maszyn powoduje, że ulegają awariom i usterkom. Także częściej niż zakładano siedem lat temu - podczas zakupu - maszyny muszą przechodzić przeglądy techniczne.
----------
Fr 25. Jan 2008 5:23  - Powyższa informacja została opublikowana i rozesłana do 14. tys. odbiorców
PAP, PKo /14:33  - reakcja w Polsce
19:49, kultur , SOWA
Link
Zakładki:
EU-Fotos
Freunde - Przyjaciele
IN POLEN - W POLSCE
KOSIEWSKI
Księga - Gästebuch
KULTUR
LITERATUR
Narodowi socjaliści - komuniści - inne
NASZE - UNSERE
POLONIA i Polacy za granicami RP
SOWA
SOWA RADIO
UNIA & POLSKA
YES - POLAND
Google Groups – wersja beta
Zapisz się do magazyn europejski
E-mail:
Odwiedź tę grupę
Nasza Czeladź

Utwórz swoją wizytówkę